دانلود و پشتیبانی

کافه وب با هدف توسعه کسب و کارها و آنلاین کردن مشاغل در خدمت همشهریان و هم وطنان عزیز می باشد. در این راستا خدمات خود را تحت عنوان پلن های متفاوت و متمایز و در قالب خدمات مبتنی بر وب ارائه می نماید. برای ارائه خدمات بهتر و ارزنده تر با ما بر خط باشید.

 

اطلاعات تماس
ایران اصفهان میدان قدس(طوقچی)
اول خیابان مجلسی مجتمع هاتف
info@cofeeweb.ir
09129313870

طراحی وبسایت کافه وب

وب سایت فروشگاهی چیست؟

وب سایت فروشگاهی چیست؟

وب سایت فروشگاهی چیست؟

تکنولوژی هر ثانیه نقش و جایگاه مهم‌تری در زندگی انسان امروزی پیدا می‌کند و در هر حوزه‌ای که فکرش را بکنید ورود می‌کند تا رقابت خود در دنیای الکترونیک داشته باشد و فضایی برای جذب مشتری و توسعه کسب و کار خود پیدا کند.
فروشگاه‌های اینترنتی نیز از شاخه‌های اصلی این حوزه به حساب می‌آیند که تحولی عظیم در دنیای کسب و کار به وجود آوردند تا خدمات یا محصولات را که پیش از این در فضای حقیقی به مشتریان خود ارائه می‌دادند، اکنون در فضای اینترنت به آنان عرضه کنند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن فعالیت‌های اینترنتی، مشتریان نیز از صاحبان کسب و کارها انتظار دارند تا بستری را برای تعامل بیشتر و راحت‌تر آنان فراهم کنند تا آنها نیز بتوانند در هر ساعت از شبانه روز نیاز‌های خود را تنها با چند کلیک ساده برطرف کرده ، همچنین با حذف رفت و آمدها، هزینه‌های
جانبی شما نیز با کاهش بسیاری رو به رو خواهد شد. بسیاری از این فروشگاه‌ها، دارای انواع و اقسام کالا هستند که این مسئله باعث افزایش قدرت انتخاب شما در هنگام خرید خواهد شد.این امر تنها با طراحی سایت فروشگاهی امکان پذیر خواهد بود.
با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیز جغرافیا برای شما معنی نخواهد داشت چرا که می‌توانید محصولات خود را در سطوح گسترده‌تری به فروش برسانید. در ضمن دیگر نیازی به خرید یا اجاره مغازه یا فروشگاهی ندارید و لازم به پرداخت هزینه‌های سرسام آور نیست. در ضمن می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته در ۷ شبانه روز اقدام به فروش محصولات کنید و هر لحظه سود ببرید.

در این مقاله قصد داریم درباره هدف طراحی سایت فروشگاهی، ضرورت داشتن یک فروشگاه اینترنتی و مزایا و ویژگی‌های آن بیشتر صحبت کنیم قبل از آن می‌خواهیم ببینیم طراحی سایت فروشگاهی چیست و چه مفهومی دارد. سایت فروشگاهی یک پلتفرم برای ارائه کالا و خدمات از طریق اینترنت به مشتریان می باشد. مشتریان پس از ورود به وب سایت، محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش می‌دهند. سپس، روش‌های پرداخت و نحوه ارسال یا دریافت را انتخاب کرده و با تایید سفارش، محصولات خود را دریافت می‌کنند. یکی از اجزای بسیار مهم در کسب و کار و وبسایت فروشگاهی، لوگویی مناسب و قابل تشخیص است. از طریق یک لوگوی شناخته شده، می‌توانید هویت برندی قوی سازید و در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

  • هزینه پایین برای راه اندازی آن
  • دسترسی شبانه‌ روزی مشتریان
  • فروش در سراسر کشور یا حتی جهان
  • اعتبار بخشیدن به کسب و کار
  • توانایی مدیریت حجم انبوهی از محصولات
  • توانایی مدیریت و انجام کارها با سرعت بسیار بالا
  • نمایش تمام محصولات فروشگاه در سایت
  • دسترسی به اطلاعات مورد نیاز مشتریان برای تبلیغات

معایب طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

  • از دسترس خارج شدن وب سایت
  • سرعت پایین لود صفحات و مراحل پرداخت

ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

محتوای با کیفیت

طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای باید محتوای جامع، شایسته‌ و باکیفیتی برای برند و محصولات خود داشته باشد و بتواند اطلاعات دقیقی از محصولات خود به مشتری ارائه دهد. به ‌طوری که مشتری دقیقا بداند چه محصولی را با چه کیفیتی از شما خریداری می‌کند. این امر یعنی محتوای مناسب و باکیفیت برای رتبه‌ دهی موتورهای جستجوی گوگل نیز بسیار حائز اهمیت است.

سئوی خوب

سئو سایت از مواردی است که هر فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای بعد از طراحی سایت فروشگاهی باید از آن بهره‌مند باشد تا بتواند در صفحات اولیه گوگل ظاهر شده و امتیاز بالاتری نسبت به رقبای خود کسب کند. سئوی خوب و بهینه‌سازی موتورهای جستجو بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت شما سوق می‌دهد و هر چه ورودی سایت بیشتر شود، نرخ تبدیل و درصد فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

تصاویر با کیفیت

استفاده از تصاویر باکیفیت برای محصولات و نمایش تمام زوایای هر محصول در طراحی سایت فروشگاهی به مشتری کمک می‌کند که انتخاب صحیحی داشته باشد.این تصاویر اگر بتواند تا حدودی کیفیت کالای نمایش داده شده را نشان دهد رضایت مشتری را بیشتر جلب خواهد کرد.

چیدمان محصولات

نحوه چیدمان محصولات در طراحی سایت فروشگاهی در جذب مشتری مؤثر خواهد بود. مهم است که مشتری در بدو ورودش به وب ‌سایت با دیدن چیدمان جذاب طراحی سایت فروشگاهی بخواهد مدت زمان بیشتری را در آن سایت بماند و همچنین بتواند به راحتی کالای مورد نظر خود را از میان محصولات فروشگاه پیدا کند.

به‌روزرسانی سایت

با به‌روزرسانی به موقع وب سایت فروشگاهی می‌توانید از بسیاری از مشکلات احتمالی سایت پیشگیری کنید. مشکلاتی مانند سرعت و امنیت سایت و رفع خطاهای به وجود آمده. همچنین با افزودن محصولات و محتوای جدید می‌توانید به نیازهای متعدد مشتریان خود پاسخ داده و تجربه کاربری بسیار خوبی برای کاربران ایجاد کنید.

بارگذاری سریع محصولات

هنگام جستجوی کالایی در سایت‌های فروشگاهی هر چه زمان بارگذاری صفحه آن محصول کمتر باشد به جلب رضایت بیشتر مشتری کمک خواهد کرد.
سرعت پایین بارگذاری صفحات محصول، مشتریان را خسته، بی‌حوصله و بی‌انگیزه خواهد کرد و باعث می‌شود که در همان دقایق ابتدایی ورود به فروشگاه شما، آنجا را ترک کنند و وارد لینک‌های بعدی صفحه اول گوگل شوند.
با ابزارهای آنالیز سرعت سایت می‌توانید به طور دقیق‌تری این امکان را بررسی و آنالیز کنید تا در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی به کمک تیم پشتیبانی برای رفع آن مشکلات، اقدام کنید.

واکنش‌ گرا بودن سایت

در طراحی سایت فروشگاهی، واکنش‌گرا بودن یا ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت از ویژگی‌های مثبت آن است. اینکه یک سایت فروشگاهی بتواند به ‌راحتی روی دستگاه‌های هوشمندی مثل موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، تلویزیون و… قابل مشاهده و استفاده باشد نشان دهنده حرفه‌ای بودن آن فروشگاه اینترنتی است.

نماد اعتماد الکترونیک

از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت فروشگاهی خوب، داشتن اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک است. با وجود این نماد، مشتریان راحت‌تر به سایت‌های فروشگاهی اعتماد خواهند کرد.

نمایش محصولات مرتبط و پیشنهادی

نشان دادن محصولات مرتبط و مشابهی که خریداران ممکن است دوست داشته باشند از ویژگی‌های طراحی سایت‌ فروشگاهی است.
این محصولات را می‌توان در صفحه جزئیات محصول یا در سبد خرید نمایش داد و به خریداران برای یافتن محصولاتی که نیازهای آنها را برآورده می‌کند، کمک کرد.

ارسال نظر